Разследват пилотска грешка на Ивайло Пенчев


Бизнесменът Ивайло Пенчев, който пострада при катастрофа с малкия му самолет на летище „Лесново”, може да остане без разрешително, ако се докажат негови пилотски грешки. Това обясниха днес експерти.

Както съобщи „Труд”, към 13,30 ч в събота основателят на фирмата „Уолтопия” падна със самолет „Скайлидер 600” на пистата край софийското село Лесново. Пенчев бе закаран в неврохирургията на „Пирогов” с фрактури, но без опасност за живота.

И днес бизнесменът бе контактен и в добро общо състояние, днес ще бъде опериран. Във фейсбук той отправи призив за кръводаряване с шеговит тон: „Мили хора, ще ми правят операция на гръбнака, обаче много рядка ми е кръвната група – А отрицателна. И в кръвната банка имало само 200-300 г. Дет се вика, три вампира да се чукнат с по едно малко. Та молбата ми е някой ако може да източи някой грам за мое здраве пък аз ще почерпя…. И сега лекарката каза, че всяка кръв е добре дошла, дори и да не е А-. На друг ще я прелеят.”

 „Самолетът е катастрофирал заради сериозен гръбен вятър, тези самолети са чувствителни към метеорологичните условия, а Пенчев е допуснал компромиси”, заяви бившият главен инспектор за безопасността на полетите към транспортното министерство Ангел Борисов пред Нова тв. „Нито пилотът, нито самолетът са били във въздуха от зимата. Има съмнение за загуба на тренинг”, каза още Борисов. Той поясни, че освен пилот Пенчев е и собственик на самолета, затова е длъжен сам да си направи техническите прегледи и отговорността е негова.

Янко Стоименов, шефът на фирмата, която стопанисва летище „Лесново”, обаче смята, че във въздуха е възникнал технически проблем, а Пенчев е направил всичко необходимо, за да кацне с минимални щети. В началото на извънредното положение заради заразата с COVID-19 Пенчев дари над 200 000 лв. на Александровска болница, но под условие техниката да се ползва с предимство от служителите във фирмата му. Заради това условия от болницата върнаха дарението.

Преди година

Любител пилот погуби семейството си

135 души в момента имат разрешителни у нас да пилотират малки самолети, а този тип авиация наброява около 150 машини. Има и такива, които са регистрирани в чужбина. Причина за повечето инциденти с тях са лошите метеорологични условия. Една от най-тежките катастрофи с подобен самолет стана на 2 април миналата година, когато цяло българско семейство загина в Северна Македония при полет от Охрид за София. 49-годишният Георги Бошнаков управляваше „Чесна P 210”, който се разби в планината Якубица” на 80 км от Скопие. На място загинаха любителят пилот, съпругата му и двете им дъщери на 18 и 14 години. Самолетът е летял над планината по време на буря и преди да се изгуби връзка с него, пилотът е съобщил за силна турбуленция.

Предложения между двете четения пренаписват Закона за здравето

Предишна новина

Цветомир Найденов: Божков си поръчва човек, все едно пица си поръчва

Следваща новина

Коментари

0 Коментара

Твоят коментар

Сайтът е защитен с reCaptcha. Политика за лични данни.