Полицейска банда, печелила по 1000 лв. на смяна


"Узо, узо, ще пиеме узо."

С тези думи служителят на пазарджишката полиция Георги Б., вместо да наложи акт на гърка Зафиракис Николаос за шофиране със 149 км/ч на магистрала "Тракия", безпардонно го подканва да "почерпи" с някой лев. Чужденецът пуска двайсетолевка в багажника на патрулката и си продължава.
Като Николаос са още десетки други, рекетирани нагло от 12-те подсъдими по делото "Палките" магистрални полицаи, които били превърнали

багажниците
на служебните астри в касички

На смяна престъпната група събирала между 20 и 1000 лв. от рушвети. Имало и дни, в които само едно ченге заработвало почти по хилядарка.
В края на работния ден "изнудвачите" се отчитали на своя шеф, който разпределял порав­но парсата, става ясно от обвинителния акт, който след тригодишно разследване бе внесен в Специализирания съд.

Разследването срещу 10 пътни полицаи от Пазарджик и двама от Пловдив започна още през септември 2010 г. след сигнал до дирекция "Вътрешна сигурност" на МВР. Според обвинението лидер на полицейската банда бил Стоян Илиев, който изготвял работните графици. В групата му обаче влизали само осем от 12-те обвиняеми. Срещу тях има повдигнати две обвинения - за участие в организирана престъпна група и за подкуп. Останалите четирима от бандата са привлечени само за подкуп. По закон за тези престъпления се предвиждат от 3 до 15 години затвор и глоба от
25 000 лв.

Илиев слагал хората си да дежурят на магистрала "Тракия" обикновено по светло, когато има засилен трафик. Те дебнели между ханче "Церово" и отсечката Пазарджик-Пловдив.

В обвинителния акт има документирани престъпления от есента на 2010 до май 2011 г., като е посочено, че не се знае откога действа групата. Описани са около 20 взети подкупа - между 20 и 160 лева.

Съдия Биляна Вранчева ще гледа делото срещу "Палките".

Някои от историите са направо комични. В един майски ден на 2011 г. подсъдимият Петър К. спрял шофьор с чужд автомобил, който фигурира като защитен свидетел №2 по делото. Полицаят му се скарал, че кара бързо, а после смекчил тона и водачът разбрал, че трябва да даде пари. Той извадил две десетолевки, униформеният погледнал парите, после с очи посочил багажника. Водачът усетил, че трябва да ги пусне там, но от силния вятър едната банкнота литнала, а ченгето хукнало да я гони.

При друг случай подсъдимият полицай Георги Г. спрял летящ джип "Ауди Q7" и казал на шофьора: "Високата скорост, нали знаеш, че се плаща." Онзи сгънал 20 лв., здрависал се с ченгето и банкнотата останала в ръката му.

По-тънко минала дама от Гълъбово, засечена със 173 км в час. "Сега какво да ви правим. С тази скорост трябва да платите 200 лв. глоба и да ви отнемем точки. Хайде да не ви разваляме деня", казал полицаят. Жената извадила 20 лв. и попитала "това добре ли е", а полицаят отвърнал "да". После кимнал към багажника.
Полицаите от "Палките" били подозрителни и вземали мерки да не ги хванат с пари в джобовете. Събирали рушветите

в цигарени кутии и ги лепели зад мантинелата

и на билбордове.
След скандала уличените бяха уволнени от МВР. После някои от тях заведоха дела за връщането им на работа. Възстановен от съда бе само Стоян Илиев заради недоказаност на служебно нарушение. Той поработи малко в полицията, но после сам напусна.

Досега делото "Палките" бе насрочвано шест пъти от спецсъда, но така и не бе даден ход заради нередовно призоваване.
Прокуратурата разчита да докаже обвинението с 54 свидетели, защитени свидетели и полицаи под прикритие. Има приложени и СРС.

Променяли данните на радара с мелодия от джиесем

Полицаите от групата "Палките" работели с два радара. Устройствата били настроени да не запаметяват веднага фиксираната скорост, а чак след 10-15 секунди. В този кратък срок обаче показанията можели да се изтрият с бутон. Когато спрат шофьор, полицаите набързо му показвали данните, а после ги заличавали, преди да изтекат 15-те секунди, за да не може скоростта да се запамети.

Друг от използваните трикове бил следният - засичат, да речем, кола със специален режим, която се движи с много висока скорост. Веднага изключват радара.
Като наближи някоя друга кола, ченгетата включват устройството, спират водача и му показват фиксираната по-рано скорост, но с реален час. После я изтриват.
Повечето шофьори се хващали на въдицата и плащали подкупи. Но други отказвали. На тях им бил съставян акт. Тъй като скоростта вече е изтрита, нямало как да се впише в дневника на радара и да се оправдае съставянето на акта. Затова ченгетата поставяли устройството на патрулката, насочвали го срещу скоростната кутия и потегляли с пълна газ, докато достигнат скоростта, за която са написали акт. Запаметявали я и я записвали в дневника.

Групата вероятно ще остане в историята на катаджийския фолклор и с друг от ползваните похвати за изнудване - като манипулирали данните на радара с мелодии от джиесем. В различни директории на мобилните си телефони те имали записани десетки звукови файлове, които наподобявали свирене с уста. Всяка мелодия имала определена честота, която отговаряла на различна скорост на радара - от 60 до 200 км/ч, пише още в обвинителния акт.

Волен Сидеров осъди Валери Симеонов за обида към българите

Предишна новина

Няма давност за кражба на марка

Следваща новина

Коментари

0 Коментара

Твоят коментар

Сайтът е защитен с reCaptcha. Политика за лични данни.