Масов бой по паяците в съда!


Петнадесет пловдивчани на година завеждат дела за това, че неправилно паяк е вдигнал автомобила им. Повечето от тях успяват да докажат в съда, че са допуснати драстични нередности при процедурата, и се налага общината да им връща похарчените пари като ресто. Най-пресният случай е от миналата седмица. Сестрата на адвокат Даниела Кърджалийска успя да осъди общината за 150 лева заради паяците.
Според Общинска полиция и директора на общинското предприятие "Паркиране и репатриране" Ненко Калакунов нисанът е паркиран на тротоара, което е абсолютно забранено от Закона за движение по пътищата. Според съда в случая на мястото, откъдето е вдигнат автомобилът, няма знаци за забрана на паркирането, както и за репатриране. От приложените снимки не може да се види какво точно е нарушението.
Шофьорите трябва да спазват закона, но той важи и за органите, които съставят актовете, напомни шефът на Административния съд Георги Петров. Актовете за нарушение трябва да се оформят прилежно, както са изискванията, допълни той.
Не може автомобилът да е паркиран на една улица, а в акта да е вписано името на друга, пък макар и съседна, категоричен е съдията. Това е една от най-честите причини за падане на наложените глоби.
В общината са категорични, че ще обжалват решението на Административен съд пред ВАС. Законът за движение по пътищата забранява спиране върху тротоарите, защо трябва навсякъде да слагаме знаци, недоумява зам.-кметът Александър Държиков. Шефът на "Паркиране и репатриране" Ненко Калакунов не крие възмущението си. Никой от нас не е призован по делото, за да представи доказателства, жената нагло е спряла на тротоара, погазвайки закона и
@ins_sub:жалко за този град, че съдът се произнася в полза на нарушители,
ядосва се шефът на предприятието.
Друг пресен случай е за скоба, поставена на вартбург в района на Понеделник пазара. Васил Тодоров паркира немското возило на ул. "Патриарх Евтимий" на паркинга до кафене "Старинно". След половин час се върнал и видял, че му е сложена скоба. Тодоров твърди, че знакът е сложен в средата на площада и важи за него, но не и за съседните улици. На паркинга има будка със служител, но той не го таксувал, нито го уведомил, че е в синя зона. При проверката се установява, че вартбургът действително е извън синята зона, но на кръстовище между две улици, което е забранено. По делото обаче липсват снимки, от които да е ясно какво нарушение е извършено. В този случай съдът отменя глобата за скобата и осъжда ОП "Паркиране и репатриране" да заплати на Тодоров 10 лева за направените разноски. Истински рекорд е отбелязан по друго дело, по което при подобен инцидент
@ins_sub:Общинска полиция е осъдена да плати на шофьора,
чийто автомобил е вдигнат, 610 лева за направените разноски, включително адвокатски хонорар.
Най-често подобни дела падат, защото се нарушава основният принцип на закона за административните нарушения - един съставя акта и присъства на инцидента, а друг го пише, разяснява адвокат Михаил Екимджиев. Актът за нарушението се съставя на място, той е нещо като юридическа снимка, обяснява той. В случая обаче нарушението се установява от едно лице, а актът най-често се пише от друго - на наказателния паркинг, тоест прави се нещо като съчинение по картинка по докладната записка, написана от полицая, установил нарушението. Това е драстично нарушение на процедурата и само по тази причина десетки подобни санкции падат в съда, защото актосъставителят трябва лично да присъства при констатация на нарушението, заключава юристът. Друг проблем е пословичната неграмотност, заради която съдът отменя постановленията. Класика е примерът с
@ins_sub:улица "Хан Кубрат", изписана като "Ханко Брат".
Според адвокат Екимджиев най-скандално в случая с репатрирането на автомобили в Пловдив е, че това е дейност, възложена на частна фирма. Според Административния кодекс преместването на един автомобил е принудителна административна мярка. Самото име означава, че тя може да се осъществява само от административни органи. В случая представители на частната фирма, придружавани от полицай, вдигат колата и я транспортират.
"Престъпното в схемата е, че полицията е впрегната да подпомага дейността на частна фирма. Общински ресурс в лицето на Общинска полиция е впрегнат да подпомага частна дейност, печалбата от която в голямата си част отива в частна фирма.
Ситуацията би била напълно разбираема, ако това се осъществяваше от общински предприятия и служители на общината, а средствата от дейността да отиват в общинския бюджет.
Няма как толкова отговорна дейност да се възлага на частна фирма, без това да наруши куп законови разпоредби и принципи на административното право", завършва адвокат Екимджиев.
@ins_sub:Общината се разделя с частните паяци,
но едва през ноември, след като изтече договорът с консорциум "Паркинги и гаражи". Фирмата е наета още в мандата на д-р Иван Чомаков, когато "Общинска охрана" беше търговско дружество, след това е "предадена" по наследство на Славчо Атанасов. Той пък я завещал на Иван Тотев, като я избрал с конкурс. Още в първите дни Тотев поиска анулиране на договора, но юристите подсказаха, че това може да коства на градския бюджет жестоки неустойки. Имаше и още един детайл, който се споменава не публично, а в кулоарите - че консорциумът има лоби в лицето на зам.-кмета втори мандат Георги Титюков, както и на двамата съветници от неговата партия в Общинския съвет, които крепят коалицията с ГЕРБ в местния парламент. Титюков отрича.
Със или без лоби, в общината твърдо са решени да си купят свои паяци. Най-малкото е заради нулева печалба от тази дейност в момента. Консорциумът прибира две трети от глобите (50 лева, без да се брои за престой на наказателния паркинг). С една трета, която остава в бюджета, общината не успява дори да покрие издръжката на 12-те служители, които обслужват паяците.
Другият аргумент е, че четирите машини работят от 8 до 19 часа, а градската управа
@ins_sub:иска да въведе денонощен режим.
Налага се да реагираме и през нощта, твърди зам.-кметът Александър Държиков. Според него няма логика градът да остане без паяци, първо, защото ги има и в други големи общини в страната, второ - крутата мярка учи нарушителите да спазват Закона за движение по пътищата. За две години и половина от нашия мандат сме намалили броя на репатрираните коли приблизително с 5000 годишно, дава пример зам.-кметът. Ако преди на месец паяци са откарвали по 1500 автомобила, сега този брой е свит до 800-900, потвърждава и Ненко Калакунов. В повечето случаи репатрирането е заменено с фишове и скоби, които се слагат в синя зона, ако навреме не платиш за престой.

Осъдиха хулигани, обрали деца в подлез

Предишна новина

Насрочиха делото за конфискация на имущество на Галеви за 23 юли

Следваща новина

Коментари

1 Коментара

  1. 1
    Гост | нерегистриран
    0
    0

    Сестрата на адв.Даниела Кърджалийска е адв.Цветана Кърджалийска.

Твоят коментар

Сайтът е защитен с reCaptcha. Политика за лични данни.