КЗП: Потребителите не са длъжни да плащат сметката за тока до произнасяне по жалбата им


Всеки потребител, който счита, че му е начислена сума за повече от изразходваната от него електрическа енергия, следва да подаде жалба към електроразпределителното дружество, съобщиха от Комисията за защита на потребителите (КЗП). До произнасянето на търговеца, което трябва да стане в срок от 30 дни, абонатът не е длъжен да заплаща оспорената фактура, а доставчикът няма право да преустановява предоставянето на електричество. В случай, че дружеството се произнесе, че начислената сума е за реално консумирана енергия, потребителят ще бъде длъжен да заплати месечната си сметка. Независимо от това, ако той продължава да счита, че е некоректно таксуван, може да потърси правата си по съдебен ред. До тази постановка се стигна след потвърдено от съда становище на КЗП, че електроразпределителното дружество няма право да спира електричеството на свой абонат поради просрочена месечна фактура, преди да се произнесе по подаденото възражение на своя абонат. Същото важи и по отношение на топлофикациите.

Марин льо Пен отказа да върне 300 000 евро, ЕП ще ѝ удържа от заплатата

Предишна новина

Ген. Шивиков: Номинираха ме за пост в НАТО и ми скалъпиха обвинение

Следваща новина

Коментари

0 Коментара

Твоят коментар

Сайтът е защитен с reCaptcha. Политика за лични данни.