С колело в градския транспорт - да, може

С колело в градския транспорт - да, може

От 1 май хората, които се придвижват с велосипеди и тротинетки в София, вече могат безплатно да превозват колелата си в градския транспорт. Това реши Столичният общински съвет (СОС). Общинските съветници приеха доклада за изменение и допълнение на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столичната община.

Ето и промените, които влязоха в сила от 1 май:

- Влизането с тротинетки се разрешава в цялата мрежа на градския транспорт по всяко време;

- Разрешава се влизането с велосипед в крайградските автобусни линии през уикендите, но максимум два велосипеда в автобус;

- В работни дни влизането с велосипед в метрото се разрешава преди 7.00 ч. сутринта и след 20.00 ч. като превозването им ще е позволено само в последния вагон;

- В крайградските автобуси в работни дни се разрешава влизането с колело - сутрин до 6.30 ч. и след 20.00 ч. Пак с до два велосипеда в рейс;

- Вече няма да се плаща допълнителен билет за влизане с велосипед. Всички тези услуги ще вървят с билет или карта на самия пътник.

Зам.-председателят на комисията по транспорт Зафир Зарков каза, че освен насърчаването на ползването на велосипеди, трябва да се гарантира и безопасното пътуване на ползващите градски транспорт. Той каза, че вече са купени пет автобуса с велобагажници и те ще обслужват линиите до Витоша, а за другите превозни средства на градския транспорт се обмисля монтирането на колани или велкро, с които да се закрепват велосипедите.

По информация на NOVA първоначалното предложение за промяна било велосипедите да могат да влизат безплатно в метрото и автобусите почти постоянно. „Във всички часове освен в пиковите – по два часа сутрин и следобед. В крайна сметка се прие някакво компромисно решение, което може би е добре  на първи етап, за да видим как ще сработят нещата между пътуващите със и без велосипед”, заяви Владислав Панев - вносител на предложенията за промени в Столичния общински съвет.

За разлика от велосипедите, тротинетките се допускат по всяко време в цялата мрежа. „Това е важното - с такива меки мерки да свалим хората от автомобилите, защото София е един от лидерите по автомобили на човек от населението и това се отразява пряко на въздуха, който дишаме”, посочва още Панев.

Ако няма оплаквания от пътници към велосипедистите в градския транспорт, общинските съветници планират дебат за разхлабване на часовите диапазони през седмицата.

Още по темата

Въоръжен опитa да нахлуе в ЦРУ, агенти го простреляха

Предишна новина

Испания търси българин от ОПГ за фалшиви евро, тук вече е осъден

Следваща новина

Коментари

0 Коментара

Твоят коментар

Сайтът е защитен с reCaptcha. Политика за лични данни.