Бюджетът за съдебната власт, предвиден от МФ, е напълно достатъчен

Бюджетът за съдебната власт, предвиден от МФ, е напълно достатъчен

Народното събрание гласува на второ четене проекта за бюджет на съдебната власт за идната 2020 година. Дебатите по темата в пленарна зала не бяха особено разгорещени, като основен акцент бе предложението на група народни представители от БСП за увеличението на парите за съдебната власт с около 6 млн. лв., направено между двете четения.

Както "Правен свят" писа, визиите на Министерството на финансите и на Висшия съдебен съвет (ВСС) за бюджет – 2020 година отново радикално се разминаха. Изпълнителната власт даде на съдебната 771,317 млн. лв. в разходната част на бюджета, а кадровият орган бе поискал около 860 мл. лв.

На заседание на Пленума на ВСС в края на октомври кадровиците се обединиха, че не подкрепят предложеното от финансовото ведомство и ще се борят за увеличение на средствата. Това направи представляващият кадровия орган Боян Магдалинчев на 13 ноември, когато в пленарна зала бе разгледан проекта за бюджет на съдебната власт на първо четене. Народните представители обаче гласуваха за оставането на разчетите във вида, предложен от Владислав Горанов.

Междувременно петимата народни представители от БСП Крум Зарков, Филип Попов, Смиляна Нитова-Кръстева, Тодор Байчев и Надя Клисурска-Жекова предложиха увеличение на бюджета на съдебната власт за идната 2020 година с 6 220 000 лв., като се мотивираха, че средствата са необходими за назначаването на 100 нови щатни бройки за съдебен помощник в съдилищата, както и за 10 нови места за съдебни служители към ИВСС.

Предложението бе защитено от трима от вносителите в пленарна зала в сряда, въпреки че Бюджетната комисия към парламента го е отхвърлила.  "Надявам се на подкрепата на министъра на правосъдието за тези 6 млн. лв. да бъдат намерени. В тези средства влизат и тези за назначаването на 100 съдебни помощници, което веднага ще се отрази на натоварването на съдиите. Именно това е и едно от решенията на кадровия орган за справянето с този толкова наболял проблем", посочи Крум Зарков.

"Един съдия, който е затрупан с дела, съдебното му решение може да е много по-качествено, ако той има повече хора около него, които му помагат при формирането на крайния съдебен акт. Това ще доведе до по-бързо и качествено правораздаване. От друга страна достъпът до правосъдие ще стане по-атрактивен, което ще доведе и до увеличение на вложенията в държавата", мотивира се и Филип Попов.

И правосъдният министър Данаил Кирилов се включи в дебата, но посочи, че, според него, предвиденото от Министерството на финансите е напълно достатъчно за съдебната система. "Благодаря на колегите от опозицията за предложението. Смятам, че то отразява грижа към развитието на съдебната система и решаване на проблемите. Действително много подробно дебатирахме потребностите на съдебната система. Поздравявам ВСС в преговорите с МФ, смятам, че те постигнаха един оптимален бюджет, като се постигна увеличение в сравнение с предходни години с близо 80 млн., което ще послужи за предвидените разходи. Не мога да бъда категоричен, че предложените средства от БСП за съдебни помощници е за 100 съдебни помощници, тъй като би се получило над 4 хил. лв. на месец като възнаграждение на всеки от тях. То е много високо и несъответства на статута на тези служители. Убеден съм, че ВСС ще се справи и с тези показатели. Бюджетът е достатъчен и помага да се постигнат заложените цели", каза секунди преди гласуването Кирилов.

А вотът показа, че мнозинството народни представители са съгласни с правосъдния министър, като с 65 гласа "за", 42 "против", 65 "въздържал се" отхвърли предложението на левицата, а със 115 гласа "за"  прие бюджета на съдебната власт, както бе предложен от финансовото ведомство.

Шестима прокурори станаха върховни магистрати в приключил конкурс

Предишна новина

Компютърните измамници ощетили с над 60 млн. евро фирми от САЩ, Канада и Европа

Следваща новина

Коментари

9 Коментара

  1. 9
    | нерегистриран
    0
    -5

    1.. образуването на изпълнителните дела №№№21938/02,26436/02,и 58/10г. от АДВ-НАП, е в нарушение на компетентността ,тъй като няма съдебни решения с осъждане на 4%ДТ в полза на държавата и фиска.,при искове по ЗОДВПГ ..Върху 4%ДТ ,АДВ-НАП Враца начисляват и лихва ,без иска да е по ЗЗД ,тъй като ДТ не , произтичат от престъпления или от влязла в сила присъда.

    2.Поради което ,-НАП Враца ,не е бил компетентен да ни налага държавна принуда,опис и възбрана на жилището ни.

    3.На лице е неяснотата кой е кредиторите , съдилищата или НАП ,което разминаване е пречка да породи правни последици по ИД.

    4. Протокол за издирване,и СДИ ,са от 2006г.,при образувани ИД от 2002г.,довело до формиране на един допълнителен нов дълг под формата на лихва от близо 8 хиляди лева..

    5.Сумата от 9 хиляди лева е събрана принудително през 2006-2007 ,от НАП Враца ,при изтекла погасителна давност, въпреки,че използвахме правата си за това , което публичния изпълнител , ,пропуска ,за да се разпореди със сумата 17 хил. лева наши пари по тяхна сметка ..

    6 Един и същ публичен изпълнител при НАП Враца ,на два пъти 2006, и 2010г. възбранява един и същ недвижим имот-жилището ,без съпругата ми да е длъжник по ИД №58/10г..

    7. Правораздаващите “съдилища “,Враца ,Видин и Монтана “ също , злоупотребява с права и власт ,тъй като вместо да изпратят изпълнителните листи,на ДСИ при районните съдилища ,директно изпращат на АДВ-НАП,без съдебните им актове да са били отменени от по горестоящ съд,в частта за осъждане на 4%ДТ в полза на тези съдилища. .

    От гореизложеното е видно ,че при осъждане на 4%ДТ по ГПК ,в полза на съда ,с наложена лихва от НАП върху тази ДТ , “съдилищата” и НАП ,са играли ролята на бизнесмени по тези дела .

    .





  2. 8
    Съкращения на бюджета са винаги възможни | нерегистриран
    16
    0

    Разбира се , винаги може да се съкрати определен бюджет , въпросът е какви ще са резултатите . Например , образованието дълги години беше на съкратен бюджет , а учителите с малки заплати . Резултатът - в момента много от учителите са с ниско интелектуално ниво и без мотивация , а българските ученици дълбаят дъното на класациите по тъпотия . Или здравеопазването - имаме най-висока смъртност е ЕС и умираме с 10 години по-малко .



    Всъщност и в правосъдието "този мач сме го играли". В началото на 90-те години заплатите в съдебната система бяха много ниски и още не можем да се отървем от посредствени лелки влезли без изпит и с нулеви качества за съдии . Чичковци почти няма , защото тогава мъжете си търсеха по-платена работа . Каквото и да си говорим в момента в съдебната система влизат по-качествени хора и без постоянна мисъл как да се нагушат от корупция . Щото като си на отговорна работа и с ниска заплата това е резервният вариант .



    И друго , който иска да види "що е правораздаване при намален бюджет" може да заповяда в София . Бавно и некачествено правосъдие , отлагане на дела през повече от година , постоянни дисциплинарни производства и скандали . На почитателите на Макаренко и китайския модел ще кажа - само с тояга не става , трябва и морков . Ако ставаше само с тояга КНДР да са цъфнали и вързали , а нямаше да се молят на САЩ да им пратят картофи и жито . И тая игра с гонките и боя я играхме 45 години и само се върнахме 100 години назад ….



  3. 7
    | нерегистриран
    5
    -6

    към пост 2 време е за реформи и съкращения! Евала смелчага да си жив и здрав .ти ми взе думите от устата.

  4. 6
    Как са румънските министри ? | нерегистриран
    4
    -2
    До коментар #2 от "време е за реформи и съкращения! | нерегистриран":
    Бюджетът на съдебната власт е абсурдно,цинично висок. Все едно куче да плашиш с наденица, същото е инсталираните в съдебната система да бъдат плашени с несметните пари от субсидията.



    Време е за съкращения, редукция-без плащане на обезщетения и наказателни процеси за беззаконията, (за сравнение в Букурещ има нов цял затвор, където са пратени няколкостотин прокурори, съдии и в добавка-и две румънски правителства са в затвора, в Румъния-румънските прокурори отиват сутрин на работа със сак с лични вещи-не се знае дали до вечерта няма да бъдат арестувани). Чистка се провежда в момента в съдебните системи на Румъния ,в Турция, в Грузия ,в Албания, в Полша, частично-в Унгария и Сърбия. В Турция джипката не смогва да посети всички самозабравили се, и да ги отведе, където трябва-вече 5000 турски самозаравили се са откарани по етапен ред, в рамките на закона до изправителните заведения.





    Реално погледнато чистка чрез задържания на самозбаравили се се извършнва в съдебните системи на всички съседни държива, но не се случва в България. Засега. Подходът е заомеряне със несметна субсидия. Този подход не работи, другираки и другари. Време е да тръгне джипката по адреси, в рамките на закона-както в румъния.



    Добро утро , осведомений коментаторе !Не знам как ходят на работа румънските прокурори , но знам къде са цяла плеяда румънски министри , които са без работа.Търкат наровете като за световно.При това в румънските затвори гният цели правителствени кабинети.Затова румънците са дръпнали напред и ще им дишаме прахта.А как ходят на работа румънските прокурори ми е все 20.

  5. 5
    Истината и само истината | нерегистриран
    9
    0
    До коментар #3 от "до 1 | нерегистриран":
    За да станеш помощник изидскванията са по-високи, отколкото да станеш магистрат. Магистрат може да стане и лице тройкаджия от диплотата, може с тройка пот държавния изпит по НП науки да станеш прокурор, но не и помощник. При конкурси за помощник изискването е поне мн.добър успех. Абсурд е да няма критерии за да станеш магистрат поне успех мн добър при следване и държавни изпити. Значи с тройки може да станеш съдия, но не и да си помощник.



    Виждам тук изказвания какво било нужно ,за да станеш магистрат, какво било нужно да си съдебен помощник и т.н.Слушайте сега , момичета и момчета/навремето дори се пееше "Елате хиляди младежи..."/не може да се отрече ,че в момента има редица много знаещи младши съдии и младши прокурори ,както и съдебни помощници.Нямам впечатления за прокурорските помощници,защото не съм виждал какво точно пишат.Това предполага знания ,за да станат такива.Участвал съм в конкурсна комисия на изпит за младши съдии и знам ,че кандидати с оценка от устния изпит над 5,50 не се класираха.Но ако трябва да съм честен , трябва да кажа ,че практически без юридически изисквания/тоест , с най-занижени чисто професонални критерии/можеш да станеш адм. ръководител в някой орган на съд.власт.Да не говорим за по-високите нива на тези органи.Там качествата , които "натежават априори" не са свързани с правото.Сори , но нали искате да знаете истината.Дали имам предвид дори някой от т.н."трима големи" ли ? Това ще ви остане за домашна работа.

  6. 4
    RRR | нерегистриран
    3
    0

    Лежи си ти на тази кълка, достатъчно много подобни синекури съм видял и виждам.

  7. 3
    до 1 | нерегистриран
    2
    -14

    За да станеш помощник изидскванията са по-високи, отколкото да станеш магистрат. Магистрат може да стане и лице тройкаджия от диплотата, може с тройка пот държавния изпит по НП науки да станеш прокурор, но не и помощник. При конкурси за помощник изискването е поне мн.добър успех. Абсурд е да няма критерии за да станеш магистрат поне успех мн добър при следване и държавни изпити. Значи с тройки може да станеш съдия, но не и да си помощник.

  8. 2
    време е за реформи и съкращения! | нерегистриран
    3
    -19

    Бюджетът на съдебната власт е абсурдно,цинично висок. Все едно куче да плашиш с наденица, същото е инсталираните в съдебната система да бъдат плашени с несметните пари от субсидията.



    Време е за съкращения, редукция-без плащане на обезщетения и наказателни процеси за беззаконията, (за сравнение в Букурещ има нов цял затвор, където са пратени няколкостотин прокурори, съдии и в добавка-и две румънски правителства са в затвора, в Румъния-румънските прокурори отиват сутрин на работа със сак с лични вещи-не се знае дали до вечерта няма да бъдат арестувани). Чистка се провежда в момента в съдебните системи на Румъния ,в Турция, в Грузия ,в Албания, в Полша, частично-в Унгария и Сърбия. В Турция джипката не смогва да посети всички самозабравили се, и да ги отведе, където трябва-вече 5000 турски самозаравили се са откарани по етапен ред, в рамките на закона до изправителните заведения.





    Реално погледнато чистка чрез задържания на самозбаравили се се извършнва в съдебните системи на всички съседни държива, но не се случва в България. Засега. Подходът е заомеряне със несметна субсидия. Този подход не работи, другираки и другари. Време е да тръгне джипката по адреси, в рамките на закона-както в румъния.

  9. 1
    RRR | нерегистриран
    16
    -6

    Да бе, помощници и качествен акт.До сега съм видял само двама, трима, които що годе са в час, другото е кафеварки.Никога помощник не е пипал мое дело, няма и да пипне.

Твоят коментар

Сайтът е защитен с reCaptcha. Политика за лични данни.