Адвокат Марин Марковски:
Гей бракове в България? Бог и законът казват - не*
Когато има 
грях, държавите рухват, казва известният защитник по наказателни дела
 
23 декември 2017, 09:52 | Ани Михова | Видяна: 924
 

Адв. Марин Марковски, снимка: 24chasa.bg

 

Адвокат Марковски, наскоро двойка жени поиска българският съд да узакони брака им, сключен във Великобритания. Дойде ли време да разрешим и ние еднополовите бракове?

Всички обичаме прекрасната ни държава България. Няма такава хубост по света. С невероятни места, на които да се радваме - на гората, планината, на хубавата река, на изгрева. Но тя още не е уредена и е нужно много да се направи.

И като за капак една двойка, подкрепена от други подобни, предлага в България да се допуснат бракове на мъж с мъж и на жена с жена. Това не може да стане.

Но защо?

Българският народ има здрав исторически инстинкт за оцеляване, има и морални устои, които може да звучат като лозунги, но ги пази в сърцата и душите си. Естествено е в европейска държава, която претендира за носителка на хуманните ценности, правото на личен и сексуален живот да не е обременено от обществен контрол. Но това не означава, че ако някой има интимни изживявания с човек от същия пол, трябва да ги демонстрира и натрапва.

Да, но от 28 страни - членки на ЕС, ние сме сред 6-те, в които още не се признават еднополовите бракове или гражданските съюзи. Не е ли време да помислим за тази крачка, още повече че и съдът в Люксембург може да ни задължи?

Вярно е, че в ЕС се разрешава сключването на еднополови бракове, но не сме маймуни,
 за да подражаваме 
във всичко. България има история в отношенията в семейството, които се свързват със здравите ни религиозни принципи. Православната вяра е носителка на изключителни ценности - любов, разбирателство, мъдрост.

Господ е казал: плодете се, множете се. Целта на брака е да създаде деца, радостта на бъдещето, но и на делника. Това как ще стане при гей двойки? В историята на църквата има Екзархийски устав, където е казано кога може да се разтрогне бракът. Преди 9 септември 1944 г. той е бил само църковен и развод не се е давал лесно. Трябвало е да има изключителни причини. Следователно църквата охранява не само морала, но и брака.

Отношенията между мъжа и жената в брака са тайна. Те са интимни, фини неща, свързани с начина на живот, с опита, с културата, и на тях не бива да се посяга. Разбира се, не бива да се посяга и на правото на личен избор. Но сключването на брак е свързано с много сериозни последици.

Претенциите на гей двойките, че са в състояние да възпитават деца, не може да ни радва. Представете си двама хомосексуалисти да осиновят момченце - та децата подражават на родителите си. Това небоходимо ли е, след като имаме 3 млн. млади българи, тръгнали по света да се борят за хляба си, а държавата ни се нуждае от здрави, хубави деца, които да запазят нацията. Не бива да забравяме, че те са бъдещето. С гей браковете тях няма да ги има.

Как стоят нещата законово?


Конституцията категорично забранява сключването на еднополови бракове. Там е казано, че бракът е между мъж и жена. В Семейния кодекс има същите текстове.
Чух за тази двойка, която има сключен брак в Англия и иска той да бъде регистриран тук. Идеята на гей
партньорите е да
заобиколят закона

Като сключат брак в държава, където е разрешен, те искат да го регистрират тук и да правят демонстрации, че са съпрузи с всички произтичащи от това последици - онаследяване на имущество, придобито по време на брака, отглеждане и възпитание на деца.

Общинската служба им е отказала претенцията, след като е направила справка в закона. Двойката обжалва по административен ред. Ще се сблъскат обаче с категоричното решение на съда, защото има конституционна норма.

В името на истината не виждам реална опасност, но нека си припомним историята на България. Нашите войници са прочути с юначеството си, с външния си вид и здравата физика, с мъжествения си дух. Българките са едни от най-красивите жени, известни с трудолюбието, почтеността, любовта към децата. От такива хора има нужда България. А и това са православните ценности на нацията ни. Другото приемаме с толерантност, нормална в демократичното общество. Но там, където има грехове, рухват държави. Така са рухнали Римската империя, гръцката държава, империята на монголите. Можем да спечелим пари, да се измъкнем от блатото на мизерията, но загубим ли моралните си ценности, сме обречени.

Не се ли опасявате, че си навличате гнева на гей общността?

Не се страхувам от гнева на тези, които ще ме упрекнат. Моята аргументация е в конституцията. Ако някой възрази и се чувства засегнат и онеправдан, означава, че възразява срещу конституцията. А това е неразумно.

Виждането ми почива на юридическата ми експертиза. Но личното ми мнение съвпада с разбирането на Народното събрание, гласувало конституцията. Редното, полезното, необходимото са браковете между мъж и жена. Никой не може да възрази и срещу разбиранията на Библията.

Християнската религия приема еднополовите отношения за грях и смята, че те не са необходими, не са нормални и полезни.

Вие познавате ли гей двойки?


Аз съм адвокат, сблъсквал съм се с всичко. От човешки същества, които трудно може да наречем.така, до много морални хора. Нямам антипатия към хомосексуалистите. Приемам ги. Те не будят у мен омраза. В Библията е казано: Обичай ближния си. Ако той е грешен, не значи, че не бива да получи прошка и любов, помощ и разбиране.

Като че ли зачестяват зловещите битови убийства. Оскотява ли нацията?

Духът е изпуснат от бутилката. По традиция, когато наближат коледните празници, стават ужасни неща. Много от въпросите за престъплението, наказанието, любовта и жестокостта намират отговор в православната религия.

Развалата в комунистическото общество бе свързана с липсата на сериозни трудови навици и унищожаване на религиозните ценности. Поколението, което имаше тези дефекти, се оказа в светлината на златото, а това е страшно, то води към ада. Срещу пари се получава всичко. Но не може да се откупи животът и да се получи прошка. Героят стана човекът с бухалката и луксозната кола. Дори и институциите имаха респект към него, защото плаща. Всичко това бе свързано с лошо икономическо ръководство. Отдръпнахме се и от културата. Знаете ли, че никога не съм защитавал по дело за престъпление артист или цигулар.

Появиха се и наркотиците. Майки са ми разказвали, че когато детето им е надрусано, заспива върху пуснат котлон, без да усеща болка.

Затова религията трябва да стане задължително избираем предмет в училище. Така ще намалим агресията. В Духовната семинария учат здрави деца между 7-и и 12-и клас и няма нито един случай някой да е пребил съученик. Толерантността, привързаността към ближния препятства престъпността.

Но аз съм настроен оптимистично. Българският народ е оцелявал в много по-тежки ситуации и сега ще оцелее.

Адвокат Марин Марковски завършва право в Юридическия факултет на СУ "Св. Климент Охридски". Потомствен адвокат. Баща му е бил с 56-годишна адвокатска практика, но в гражданското право. Практикува от 1975 г. в областта на наказателното право. Явявал се е по едни от най-известните дела - "Луканов", "Белнейски", тройното убийство в жк "Гео Милев" , "Килърите", "Индиго". Женен, с двама синове, единият от които също е адвокат.

*Препечатваме интервюто от в-к "24 часа".