Платформите за електронна търговия са длъжни да предоставят на потребителите средства за бърза и ефективена комуникация
Предоставянето на телефонен номер от търговците като Amazon обаче не е дължимо във всички случаи преди сключването на договор
Платформите за електронна търговия са длъжни да предоставят на потребителите средства за бърза и ефективена комуникация

Платформите за електронна търговия са длъжни да предоставят на потребителите средства за бърза и ефективена комуникация, но предоставянето на телефонен номер от такива като Amazon, не е дължимо във всички случаи преди сключването на договор. С това решение, излезе Съдът на Европейския съюз по повод възникналия спор пред германските юрисдикции между дружеството Amazon EU и Федералния съюз на централите и сдруженията на потребителите в Германия.

Казусът

Федералният върховен съд на Германия сезира Съда в Люксембург с преюдициалното запитване дали Директивата за правата на потребителите (Директива 2011/83/ЕС) допуска национална правна уредба, подобна на германската, задължаваща търговеца, преди да сключи с потребител договор от разстояние или договор извън търговския обект, да предостави при всички обстоятелства своя телефонен номер и дали търговецът е длъжен да открие телефонна или факс линия или да създаде нова електронна поща, за да позволи на потребителите да установят контакт с него.

В отговор Съдът постановява, че Директивата не допуска такава национална правна уредба, като подчертава, че не е установено задължение за търговеца да открие телефонна или факс линия или да създаде нова електронна поща, за да позволи на потребителите да установят контакт с него при всички обстоятелства и че е задължен, само ако вече разполага с тези средства за комуникация. Същевременно в решението е изведена констатацията, че Директивата задължава търговеца да предостави на разположение на потребителя средство за комуникация, което да осигури пряка и ефективна комуникация, като за тази цел могат да бъдат използвани други средства за комуникация, различни от изрично предвидените.

Според Съда на ЕС целта на Директивата е осигуряването на високо равнище на защита на потребителите, като гарантира тяхната информираност и сигурност при сделки с търговци.

Решението

С постановеното решение се вменява отговорност на националните юрисдикции за преценката дали средствата за комуникация, които търговецът предоставя на разположение на потребителя, позволяват на последния бързо да установи контакт с търговеца и да общува ефективно с него и дали информацията за тези средства е предоставена по ясен и разбираем начин. От това следва изводът, че ако даден телефонен номер е наличен едва след извършване на поредица от стъпки в уебсайта, сам по себе си не означава, че информацията не е представена на потребителя по ясен и разбираем начин.

Коментари от FACEBOOK
Коментари от правен свят
   Започни с:  Първите  |  Последните  
Няма коментари към новината.
ТВОЯТ КОМЕНТАР
Име
Коментар
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Снимка 5
Снимка 6
Въведете буквите и цифрите от кода в дясно