Обновена  11 сеп 17:49
АСНС: Налице са достатъчно доказателства, които индиректно доказват механизма на престъпната дейност
Вълчо Арабаджиев дойде в съдебната зала свободен, тръгна си с белезници и под съдебна охрана
Родителите му щели да се върнат в България до няколко дни, обеща адвокат Илиян Василев
Вълчо Арабаджиев дойде в съдебната зала свободен, тръгна си с белезници и под съдебна охрана

Александра и Вълчо Арабаджиеви при пристигането им в сградата на Апелативния специализиран наказателен съд, снимка: БГНЕС

Апелативният специализиран наказателен съд (АСНС) върна в ареста сина на Ветко и Маринела Арабаджиеви - Вълчо, като измени мярката му за неотклонение от "парична гаранция" в размер на 20 000 лв в "задържане под стража". Решението е окончателно. Другите обвиняеми - "счетоводителките" Ромелия Кирилова и Елена Караянева, също получиха най-тежката мярка за неотклонение.

Милионерският син пристигна в сградата на Апелативния специализиран наказателен съд свободен, придружаван от сестра си, за да си тръгне с белезници на ръцете и съпроводен от съдебна охрана. Александра Арабаджиева напусна разплакана, когато чу решението на тричленния съдебен състав - Даниела Росенова, Димчо Георгиев и Веселина Вълева. До промяната на мярката за неотклонение се стигна, след като по-рано във вторник стана известно, че прокуратурата е представила голямо количество нови доказателства. 

Апелативните съдии приеха, че по разследването на този етап са събрани достатъчно доказателства, че синът на Ветко Арабаджиев е съхранявал в свои банкови трезори над 5 милиона лева, за които е знаел, че са придобити от родителите му Ветко и Маринела Арабаджиева чрез източване на ДДС от държавата. Това се случвало чрез мними доставки към "Захарен комбинат" Пловдив от кухи фирми. Тези дружества пък са контролирани от Организирана престъпна група, в която са участвали сем. Арабаджиеви и счетоводителките Караянева и Кирилова. Според апелативните съдии престъплението е с висока степен на обществена опасност и ако обвиняемите са на свобода могат да извършат други престъпления или да попречат на разследването.

"По отношение на семейство Арабаджиеви, са повдигнати две обвинения за данъчно престъпление - едното по реалното управление на "Захарен комбинат" Пловдив, където за седем данъчни периода е приспаднат данъчен кредит над 8 млн. лв. По отношение на "Виктория груп" - за един данъчен период са приспаднати 600 000 лева", обясни прокурор Кирил Пейчинов, зам.ръководител на Специализираната прокуратура. 

Докато се очакваше решението на АСНС, адвокатът на Вълчо Арабаджиев - Илиян Василев прогнозира, че издирваните от Интерпол родители на клиента му - Маринела и Ветко Арабаджиеви "до дни" щели сами да се върнат у нас. "Искате да ги чакате ли? В момента границите са задръстени от чистокръвни германци, които пътуват от Босфора към центъра на Европа, може би това препятства идването им толкова скоро, колкото ви се иска. В момента, в който знам кога ще влязат на границата, ще ви се обадя, за да ги посрещнете и да си направите… ", обясняваше на журналистите Василев. "Адвокат Василев каза до няколко дни, но не каза от кой ден", така пък прокурорът Кирил Пейчинов отговори на въпроса дали очаква Ветко и Маринела Арабаджиеви да се приберат.

След като чу окончателното определение на специализираните магистрати, адвокат Василев за пореден път отправи обвинения срещу прокуратурата. 

 

АСНС: ОПГ е била много добре структурирана, извършваните деяния са с висока степен на обществена опасност

 

Апелативният специализиран наказателен съд, II-ри въззивен състав, отмени протоколно определение по нчд 2709/2018 г. по описа на Специализирания наказателен съд, с което на обвиняемите Ромелия Кирилова, Елена Караянева и Вълчо Арабаджиев са взети мерки за неотклонение „парична гаранция“ в размер на 20 000 лева и вместо това взе мерки за неотклонение „задържане под стража“ и за тримата обвиняеми.

 

Въззивният съдебен състав счете, че са налице доказателства, че има обосновано предположение обвиняемите Ромелия Кирилова и Елена Караянева да са извършил деянието, за което са привлечени към наказателна отговорност (по чл. 321, ал. 3, пр.2, т.2, вр. ал. 2 НК), а именно участие в организирана престъпна група с цел извършване на престъпления по чл. 255 от НК (избягване на установяване или плащане на данъчни задължения в големи размери). 

 

Въззивният съд намира, че са налице достатъчно доказателства, които индиректно доказват механизма на престъпната деятелност на организираната престъпна група. От изготвените две съдебно-счетоводни експертизи, свидетелските показания, веществените доказателства и данните от използваните специални разузнавателни средства се извежда извод, че и двете обвиняеми Кирилова и Караянева са част от организирана престъпна група, която е действала с много висока степен на организираност, а извършваните деянията са с изключително висока степен на обществена опасност. 

 

Групата е била много добре структурирана с основна цел използване на данъчните закони на Република България с оглед получаване на неследващи финансови средства от държавата. Обвиняемите са намирали само хора, които са изпълнявали поръченията им и изготвяли документи за неследващите им парични средства. 

 

По отношение на обвиняемия Вълчо Арабаджиев, съдът намери, може да се направи извод, че на този ранен етап от разследването, поставените от него пари в банкови касетки в размер малко над 5 000 000 лева, са придобити в следствие на престъпление. Участието на обвиняемия Арабаджиев в управляващите органи на немалко търговски дружества дава основание да се приеме, че е бил запознат с начина, по който са действали фирмите на родителите му. 

 

АСНС намери, че предявените обвинения, тяхната специфика и причинените вреди за държавата, сочат за една различна организирана престъпна група, отличаваща се с дейност по регистриране на търговски дружества, чрез които са получавани неследващи парични облаги от държавата. Делото е със сложна фактическа обстановка, а предявените обвинения са с висока степен на обществена опасност.

 

На този етап съдът намери, че не е налице опасност обвиняемите  Кирилова, Караянева и Арабаджиев да се укрият, но е налице опасност обвиняемите да извършат престъпление. 

 

Определението е окончателно и не подлежи на обжалване, съобщават от АСНС.

Коментари от FACEBOOK
Коментари от правен свят
   Започни с:  Първите  |  Последните  
23
|
нерегистриран
12 септември 2018, 18:48
3
0
До коментар [#22] от "Бай брадър":
"Спорът тук не е дали обсъжданото лице е "опак адвокат" и дали е "пернат в устата", а за това доколко с действията си и особено с медийните си изяви, застрашава интересите на своя подзащитен и в крайна сметка предопредели изхода на въпросното дело".

Кеф ми прави да ви чета като се саморазобличавате какво представлявате като юристи и като хора. Значи Василев с медийното си поведение "предопределил" изхода на делото :) Вие в час ли сте изобщо ? Това ли е независмият, обективен и безпристрастен съд ? Съд, който се влияе от медийните изяви на защитника без да държи сметка за доказателствата по делото, а следи кой какво ще каже по телевизията... Боже, до кога, Боже... Магистрати... Майко мила... Принизихте съдебната система до нивото на треторазрядно риалити шоу, предназначено за аудитория от имбецицли.

Принципно не е много редно адвокатът да дава оценки за делото, по което е нает, особено за съдията. Явно неговите клиенти са го накарали, но знаем какво се случи с Цветан Василев. Глупав ход от страна на Ветко, явно наистина не вярва, че това е истинско и си мисли, че и този път ще се отърве, както се е отървавал винаги досега, вкл. и когато изсече невинните японски вишни и превърна японския хотел в чалга бардак.
Но в случая наистина би било странно, ако съдиите в АС са били повлияни от това интервю. Това не е "Съдебен спор" /където "съдии" са всъщност действащи адвокати/, не е медийно шоу, а е Съд и нещата би трябвало да се решават не по телевизията, а в съдебната зала.
Много непрофесионално и от двете страни, според мен. Но такова ни е нивото на правната гилдия.
22
Бай брадър
|
нерегистриран
12 септември 2018, 15:50
5
-2
До коментар [#20] от "нерегистриран":
Ти адвокат на „адвоката“ ли се явяваш, що ли? Спорът тук не е дали обсъжданото лице е "опак адвокат" и дали е "пернат в устата", а за това доколко с действията си и особено с медийните си изяви, застрашава интересите на своя подзащитен и в крайна сметка предопредели изхода на въпросното дело. Така например, не е нормално, а и е в противоречие на адвокатската етика, да обявяваш в ефир, с каква сума разполагат неговите клиенти, както и да спекулираш какви чувства е проявила съдийката от СпНС, при разглеждане на мярката за неотклоние. Обсъждайки този въпрос в ефир, Василев директно призна, че въпросната съдийка не е била безпристрастна при определянето на МН, с което фактически злепостави интересите на своя подзащитен.
Така, че „дълбоките комплексари“ ги търси другаде!
"Спорът тук не е дали обсъжданото лице е "опак адвокат" и дали е "пернат в устата", а за това доколко с действията си и особено с медийните си изяви, застрашава интересите на своя подзащитен и в крайна сметка предопредели изхода на въпросното дело".

Кеф ми прави да ви чета като се саморазобличавате какво представлявате като юристи и като хора. Значи Василев с медийното си поведение "предопределил" изхода на делото :) Вие в час ли сте изобщо ? Това ли е независмият, обективен и безпристрастен съд ? Съд, който се влияе от медийните изяви на защитника без да държи сметка за доказателствата по делото, а следи кой какво ще каже по телевизията... Боже, до кога, Боже... Магистрати... Майко мила... Принизихте съдебната система до нивото на треторазрядно риалити шоу, предназначено за аудитория от имбецицли.
21
|
нерегистриран
12 септември 2018, 13:39
4
0
А после питат защо синовете на Гоце, Курнела и Цецка са в чужбина. Ако Арабаджиеви също си държаха парите и сина в чужбина, сега нямаше да намерят нищо у тях!
20
|
нерегистриран
12 септември 2018, 12:34
10
-3
До коментар [#18] от "Бай брадър":
Изключително грозно е, а и опасно, когато магистрат се поддава на емоции. Фактът, че се нахвърляте върху Илиян Василев, понеже е "опак адвокат" и "пернат в устата" и не цепи басма на прокуратурата, показва всъщност вие какви дълбоки комплексари сте. И ниакви аргументи по същество не излагате. А съдът на първа инстанция бил казал в моитивите си, че щом прокуратурата била повдигнала обвинение, то обоснованото предположение било налице... Само аз и адв. Василев ли намираме това за скандално ? Не останаха ли читави юристи в България ? Предполагам в Апелативния какъв фарс е било.
Ти адвокат на „адвоката“ ли се явяваш, що ли? Спорът тук не е дали обсъжданото лице е "опак адвокат" и дали е "пернат в устата", а за това доколко с действията си и особено с медийните си изяви, застрашава интересите на своя подзащитен и в крайна сметка предопредели изхода на въпросното дело. Така например, не е нормално, а и е в противоречие на адвокатската етика, да обявяваш в ефир, с каква сума разполагат неговите клиенти, както и да спекулираш какви чувства е проявила съдийката от СпНС, при разглеждане на мярката за неотклоние. Обсъждайки този въпрос в ефир, Василев директно призна, че въпросната съдийка не е била безпристрастна при определянето на МН, с което фактически злепостави интересите на своя подзащитен.
Така, че „дълбоките комплексари“ ги търси другаде!
19
|
нерегистриран
12 септември 2018, 11:35
6
-7
Айде сега да оплюем адвоката, щото имал наглостта да си защитава клиента:) А актьора като играе лошия герой, мразите ли го :)
Никакъв смислен коментар не може да се направи по непознато дело или поне при рехаво поднесена "медийна" фактология.Статистически при обвинения по 321 МНЗС е по скоро правило, отколкото изключение : ).Пък дали се дължи на прилежащия на прокуратурата съд, е по -друг въпрос.
Стриктно погледнато, наличието на данни за задружна и структурирана престъпна дейност, / ако има доказателства в делото за това/, сочи на подготовка, планираност, обмисленост, неситуативност на деянието.Това рефлектира при преценката по 63.
И не, обоснованото предположение не произтича от това, че прокуратурата е повдигнала обвинение, обратното е:)-обвинение се повдига, ако са налице достатъчно събрании и проверени доказателства, че Х е извършил престъпление.Иначе съдебни процеси нямаше да има.
18
Бай брадър
|
нерегистриран
12 септември 2018, 09:57
6
-8
До коментар [#17] от "#16":
Прав си, конкретно от този адвокат нищо не зависи! И не само по това дело, а и по всяко друго, по което се явява.
Изключително грозно е, а и опасно, когато магистрат се поддава на емоции. Фактът, че се нахвърляте върху Илиян Василев, понеже е "опак адвокат" и "пернат в устата" и не цепи басма на прокуратурата, показва всъщност вие какви дълбоки комплексари сте. И ниакви аргументи по същество не излагате. А съдът на първа инстанция бил казал в моитивите си, че щом прокуратурата била повдигнала обвинение, то обоснованото предположение било налице... Само аз и адв. Василев ли намираме това за скандално ? Не останаха ли читави юристи в България ? Предполагам в Апелативния какъв фарс е било.
17
#16
|
нерегистриран
12 септември 2018, 00:18
8
-3
Прав си, конкретно от този адвокат нищо не зависи! И не само по това дело, а и по всяко друго, по което се явява.
16
Бай Брадър
|
нерегистриран
11 септември 2018, 21:59
13
-6
Трябва да си пълен дебил, за да си мислиш, че по тия поръчкови дела от адвоката зависи нещо. За съжаление нивото на пишещите под мен май е точно това. И като се замисля, че голяма част от вас са магистрати.... майко мила.
15
фред флинстоун
|
нерегистриран
11 септември 2018, 21:22
19
-1
Браво на адвоката, чудесна работа! След още някое такова дело, току виж от прокуратурата размислят и го вземат при тях на работа. Той нали това иска.

14
"В момента границите са задръстени от чистокръвни германци, които пътуват от Босфора към центъра на Европа"
|
нерегистриран
11 септември 2018, 21:05
24
-1
Задръстен е само мозъка на този смешник. Чудно е само, защо още има балъци, които му се връзват.
ТВОЯТ КОМЕНТАР
Име
Коментар
Снимка 1
Снимка 2
Снимка 3
Снимка 4
Снимка 5
Снимка 6
Въведете буквите и цифрите от кода в дясно